دوشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: قرار بود ثبت‌نام دانش‌آموزان از 15خرداد آغاز شود، ولی ناگهان ثبت‌نام از 5خرداد شروع شد، پیش از این نیز پیش‌ثبت‌نام بلامانع اعلام شده است.

این مسائل موجب سردرگمی والدین و دانش‌آموزان شده است. فروردین امسال مشاور وزیر و مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران مدارس از اخذ هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام پرهیز کنند.قاسم مستقیم تصریح کرد: غیر از وجهی که دبستان‌ها برای تهیه کتاب درسی از والدین دریافت می‌کنند و نیز هزینه بیمه، حق ندارند هیچ وجهی از مادران و پدران دانش‌آموزان دریافت کنند. با اعلام آغاز زمان ثبت‌نام از 15خرداد ظاهرا مسئولان آموزش و پرورش توجهی به تقویم و تعطیل‌بودن 15تا 17خرداد نداشتند.

نگران نباشید

مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش هفتم اردیبهشت به فارس گفت: خانواده‌ها نگران ثبت‌نام فرزندان‌شان در مدارس نباشند. ثبت‌نام‌ها از ۱۵ خرداد‌ماه آغاز می‌شود ولی پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان از اول خرداد‌ماه دایر می‌شوند.
مستقیم افزود: ثبت‌نام پایه‌های اول دبستان، اول راهنمایی و اول دبیرستان با حضور والدین در مدارس انجام می‌شود اما برای ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه نیاز به حضور والدین و دانش‌آموزان نیست و مدیران مدارس ثبت‌نام را انجام می‌دهند.

پیش‌ثبت‌نام دولتی‌ها

در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان امسال پدیده جدیدی بروز کرد و مدیران برخی مدارس دولتی، به‌ویژه دبستان‌ها از اواخر فروردین اقدام به پیش‌ثبت‌نام از نوآموزان پایه اول کردند و برخی از آنها نیز شروطی تعیین کردند. به هر روی، این روش برای اینکه در سال تحصیلی جاری به مدارس دولتی سرانه‌ای پرداخت نشده، مرسوم شد. مدیرکل پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش در واکنش به آن گفت: ثبت‌نام مشروط دانش‌آموزان در مدارس ممنوع است. همچنین تعهد پرداخت وجه در هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است. معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اما با نادیده‌گرفتن سخنان مدیرکل پاسخگویی به پانا گفت:

به‌دلیل اینکه نوآموزان باید قبل از ثبت نام با مراجعه به پایگاه‌ها، شناسنامه سلامت دریافت کنند، اولیا می‌توانند فرزندانشان را پیش‌ثبت‌نام کنند. فاطمه قربان افزود: انجام پیش‌ثبت‌نام می‌تواند از دغدغه‌های والدین بکاهد و خیال آنها را از ثبت‌نام فرزندانشان آسوده کند. از سخنان معاون وزیر چنین استنباط می‌شود که گویی امسال برای نخستین‌بار طرح سنجش نوآموزان اجرا می‌شود. به هر روی پیش‌ثبت‌نام نوآموزان در دبستان‌ها از امسال جنبه قانونی به‌خود گرفت.

بخشنامه جدید

خانواده‌ها‌ چشم‌انتظار رسیدن نیمه خرداد و آغاز زمان ثبت‌نام بودند که یکباره مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که ثبت‌نام از 5خرداد آغاز شد!مدیرکل دفتر وزارتی وارد ماجرای ثبت‌نام مدارس شد و گفت: مقرر شده بود که ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس از 16خرداد انجام شود که با توجه به آمادگی ستاد‌های ثبت‌نام مدارس، ثبت‌نام‌ها از امروز (یکشنبه 5خرداد) آغاز شد. جمال صبح‌خیز به فارس گفت: بخشنامه جدید ثبت‌نام به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور ابلاغ شد.

با چه مدرکی ثبت‌نام کنیم

والدین برخی دانش‌آموزان این پرسش را مطرح کردند که با چه مدرکی برای ثبت‌نام مراجعه کنیم، هنوز امتحانات دانش‌آموزان به پایان نرسیده و ثبت‌نام نیاز به کارنامه قبولی دارد!

کد خبر 216232
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز